Jom LIKE dan anda sebahagian dari KAMI!

SELAMAT DATANG DAN TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG KE BLOG GITARKAPOKLAMA,HARAP ANDA MENYUKAI POST YANG ADA DI SINI,SILA LIKE DAN SHARE SEKALI YE !

Thursday 6 September 2012

Menjana Duit Melalui ChurpChurp


'Bagaimana menjana pendapatan melalui  merupakan ChurpChurp keyword long-tail (panjang) yang berjaya menerobos masuk ke dalam blog biasa-biasa milikku ini.

Bagi anda yang baru mula mengenali ChurpChurp, ini adalah petikan 'header' dan 'web title' ChurpChurp;


A community for social media influencers
Spread messages, and get rewarded
Get rewarded for spreading messages across your social media network. Start sharing today!

Aku bukannya expert atau pandai sangat buat duit dengan ChurpChurp. Cuma yang pasti, aku dah berjaya mengumpul RM22.72 setakat ini. Untuk 'cashout', memerlukan minimum RM100 berada di dalam akaun ChurpChurp sebelum butang cashout di tekan. Churpchurp merupakan adik perempuan kepada Nuffnang.

Churpchurp juga tidak memerlukan anda mempunyai blog. Hanya akaun twitter sebagai perkara paling asas. Walau bagaimanapun, aku kongsikan beberapa tips serta petua yang aku guna pakai, dan juga beberapa cara yang orang lain guna.

1. Daftar akaun twitter, kemudian mula menambah kenalan (follow) terutamanya kawan-kawan yang dikenali.
2. Daftar akaun ChurpChurp, masukkan segala butiran anda.
3. Setelah mendaftar ChurpChurp, anda boleh mula buat duit dengan menghantar tweet (ke twitter) yang ada dalam 3 bentuk di akaun ChurpChurp. Sila periksa ruangan 'dashboard' churp churp



i. SOCIAL SHARING
No approvals needed! After opting in, just share your personal campaign link with your friends!
Share your campaign page with your friends and followers on any social platform, e.g. blogs, Twitter, Facebook, IMs, or email
Anda boleh menghantar 'campaign's link' sebaik sahaja terdapat 'campaign' baru. Tiada had dan tidak perlu pengesahan daripada team ChurpChurp.


ii. SOCIAL SEEDING
You will be tasked to communicate the advertiser's message on social media platforms e.g Twitter, Facebook or other portals.
Manually post the required number of "Churps" on the relevant platforms.
Some campaigns require you to submit drafts.
Kena tunggu rezeki daripada team churpchurp.


iii.SCHEDULED TWEETS

You will be composing tweets that are vetted by our team.
Personalize your tweet with the compulsory keywords provided and submit it!
Wait for your tweet to be published, or wait for email notification.
Remember to get the links and #hashtags right
Sama juga macam no ii, kena tunggu rezeki daripada team churpchurp.



4. Untuk mendapat klik (yang biasanya bernilai RM0.20), anda perlu memperbanyakkan follower twitter. Ini kerana klik akan terhasil apabila anda mempunyai ramai 'follower'.
5. Facebook juga tempat 'lubuk' mendapatkan klik apabila anda menghantar link iklan churpchurp ke 'wall' atau 'share link'.
6. Selain twitter dan facebook, website atau blog boleh dijadikan tempat 'pacakkan iklan' churpchurp'. Letakkan link, atau pun paparkan banner di side bar.
7. Di bawah ini adalah 'features' yang berada dalam dashboard churpchurp. Hanya klik pada 'icon', hantarkan link ke tempat-tempat yang berikut:



Jadi, ini sahajalah yang aku dapat kongsikan. Kalau ada siapa-siapa yang ada tips yang lagi bernas, harap dapat kongsikannya.

Semoga berjaya!

No comments:

Post a Comment